ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 2015 – ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ

           

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο.Σ.ΥΠ.Ε.

Μέλος Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Δραγατσανίου 8,  Τ.Κ. 10110,  τηλ.: 2105226008 , fax: 2103215924,

Email: rg.pkapy@epyso, website: www.osype.gr

 

Αθήνα 29 Απριλίου 2015

Αριθμ. Πρωτ.:2

 

 

Προς:

Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης 

κ. Πάνο Σκουρλέτη  

 

 

 

 

Κοιν.:

  1. Αναπληρωτή Υπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης

κα Θεανώ Φωτίου

 

 

  1. Αναπληρωτή Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

κα Ράνια Αντωνοπούλου

 

 

  1. Αναπληρωτή Υπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης

κ. Δημήτρη Στρατούλη

 

 

  1. Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

κ. Ανδρέα Νεφελούδη

 

 

  1. Γενικό Γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης

κ. Γεώργιο Ρωμανιά

 

 

  1. Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων

κα Δήμητρα Χαλικιά 

  1. Γενική Γραμματέα Πρόνοιας

κα Μαρίνα Κουτσούρη

 

 

  1. Ειδικό Γραμματέα Σ.ΕΠ.Ε.

κ. Απόστολο Καψάλη

 

 

Κύριε Υπουργέ

Τα τελευταία χρόνια, εργαζόμενοι και κοινωνία έχουν υποστεί τις καταστροφικές πολιτικές της βίαιης δημοσιονομικής προσαρμογής, της αποσάθρωσης των εργασιακών, μισθολογικών, ασφαλιστικών – συνταξιοδοτικών, συλλογικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, της κατάλυσης της συλλογικής αυτονομίας και των θεμελιωδών συνταγματικών δικαιωμάτων, της δυσβάσταχτης φοροεπιδρομής.

Η Ομοσπονδία μας, στο πρόσφατο παρελθόν, μέσα από διαρκή και συντονισμένη δράση αντιμετώπισε με διορατικότητα και αποφασιστικότητα μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα και προκλήσεις που προέκυψαν στο χώρο του Υπουργείου μας, όπως οι διαθεσιμότητες, η προωθούμενη προσχηματική «αξιολόγηση» με υποχρεωτική ποσόστωση, η προσπάθεια κατάργησης του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας & Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ), το νέο πειθαρχικό δίκαιο και απόπειρες ψήφισης που καθιέρωναν ειδικό πειθαρχικό δίκαιο και ποινικές διαδικασίες στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Πολιτικής του Υπουργείου μας, τα ζητήματα από την εφαρμογή της 27397/122/19.8.2013 Υ.Α. σχετικά με την επιβολή διοικητικών κυρώσεων για τις ευθέως αποδεικνυόμενες παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας κατά δέσμια αρμοδιότητα του Επιθεωρητή Εργασίας, η κατάργηση των πόρων και η συρρίκνωση της περιουσίας του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) κ.α..

Έπειτα από επίμονες αδιάκοπες προσπάθειες και επαφές με την πολιτική ηγεσία, τα πολιτικά κόμματα, τη ΓΣΕΕ, τα μεγάλα Εργατικά Κέντρα και παράγοντες του Γ.Λ.Κ., επέτυχε  σε μια εξαιρετικά δύσκολη κοινωνικοοικονομική συγκυρία την επίλυση του ζητήματος της αυτονόητης καταβολής των εξόδων κίνησης και μετακίνησης (αποζημίωση ελέγχων) σ’ όσους διενεργούν και συμμετέχουν στη διενέργεια ελέγχων του Σ.ΕΠ.Ε., με σκοπό την προώθηση και ενίσχυση των δράσεών του, για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων και την εκπλήρωση της αποστολής του.

 

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Μιαν άλλη οικονομική και κοινωνική πολιτική που θα προωθεί την κοινωνική σύγκλιση και θα έχει στο επίκεντρο τις δυνάμεις της εργασίας, τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
  • Αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις – Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη και ΄΄ξεπάγωμα΄΄ των προαγωγών και ωριμάνσεων στο Δημόσιο. Άμεση επανακατάταξη των Δημοσίων Υπαλλήλων σε μισθολογικά κλιμάκια και βαθμούς με βάση την πραγματική προϋπηρεσία. Να κατοχυρωθεί άμεσα η ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη.
  • Επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων Δημοσίων Υπαλλήλων και κατάργηση του νόμου της διαθεσιμότητας. Μόνιμη και σταθερή εργασία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους.
  • Υπεράσπιση του δημόσιου ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού συστήματος και του συστήματος δημόσιας υγείας.
  • Όχι στη μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων και του εφάπαξ, σε νέες αλλαγές του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων και αυξήσεις στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, στην κατάργηση του κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης.
  • Ανατροπή της άδικης και ταξικής, σε βάρος των εργαζομένων και των αδύναμων στρωμάτων της κοινωνίας, φορολογίας με την άμεση κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και την εφαρμογή ενός δίκαιου φορολογικού συστήματος.
  • Υπεράσπιση της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς.
  • Ανατροπή των αντεργατικών μνημονιακών πολιτικών και νόμων.
  • Άμεση ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό, είτε με νέες προσλήψεις, είτε μέσω της κινητικότητας, για την πλήρη και ουσιαστική στελέχωση των Υπηρεσιών μας με προσωπικό που να καλύπτει αποτελεσματικά τις ανάγκες όλης της Επικράτειας. Οι Υπηρεσίες μας ουδέποτε ήταν πλήρως στελεχωμένες, ιδιαίτερα δε τα τελευταία χρόνια μετά και τις αθρόες αποχωρήσεις συναδέλφων λόγω συνταξιοδότησης,  υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό,  τόσο στις Κεντρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου, όσο και στις Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ.
  • Την αναβίωση εκείνων των Υπηρεσιών μας που λειτουργούσαν πριν την κατάργησή τους με το νέο Οργανισμό (Π.Δ. 113/2014), η λειτουργία των οποίων κρίνεται απολύτως απαραίτητη και επιβεβλημένη για την ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών. Ιδιαίτερη πρόνοια θα πρέπει να ληφθεί για τους συναδέλφους μας, οι υπηρεσίες των οποίων καταργήθηκαν με το νέο Οργανισμό, ώστε να μην υπάρξει οποιαδήποτε αδικαιολόγητη και δυσμενής μεταβολή των όρων και συνθηκών εργασίας τους και βίαιη ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού τους.
  • Την πλήρωση όλων των υφιστάμενων στον Οργανισμό κενών οργανικών θέσεων.
  • Την ανασύσταση των θέσεων ή κλάδων ώστε να επιστρέψουν και να επανατοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις στο Υπουργείο μας, όλοι οι συνάδελφοί μας που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα το προηγούμενο διάστημα. Επίσης, να δοθεί η δυνατότητα στους συναδέλφους που υπήχθησαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας λόγω κατάργησης κλάδου ή ειδικότητας να επανατοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις του Υπουργείου μας αντίστοιχων τυπικών προσόντων.
  • Να αναγνωριστεί πλήρως ο χρόνος της διαθεσιμότητας για όλους για κάθε υπηρεσιακή, βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
  • Τη θέσπιση ενός  Κανονισμού Λειτουργίας του ΣΕΠΕ που να ανταποκρίνεται επαρκώς στο θεσμικό του ρόλο.
  • Την παροχή ουσιαστικής νομικής κάλυψης στους επιθεωρητές και την αποτελεσματική νομική στήριξη στις Υπηρεσίες του Σ.ΕΠ.Ε.
  • Την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού των Υπηρεσιών μας, μέσω της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσής του, με σκοπό την βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων του, για αποτελεσματικότερη, ποιοτικότερη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες.
  • Τις αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις για την άμεση διόρθωση όλων των στρεβλώσεων που δημιουργήθηκαν από την εφαρμογή της 27397/122/19.8.2013 Υ.Α., σχετικά με την επιβολή διοικητικών κυρώσεων για τις ευθέως αποδεικνυόμενες παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας, κατά δέσμια αρμοδιότητα του Επιθεωρητή Εργασίας.
  • Ένα σύστημα Αξιολόγησης όχι για την απόλυση και τον περιορισμό των Υπηρεσιών μας, αλλά για την καλύτερη οργάνωση των Υπηρεσιών και την βελτίωση της λειτουργίας τους, για την κάλυψη των αναγκών των πολιτών και την αξιοποίηση των δεξιοτήτων των συναδέλφων μέσω κινήτρων.
  • Τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μας, τη βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος, των όρων αμοιβής και των προοπτικών εξέλιξης μέσω ενός δίκαιου νέου μισθολογίου των ΔΥ, που θα συμβάλλει στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
  • Ασφαλείς συνθήκες εργασίας. Να διασφαλιστεί για το σύνολο των Υπηρεσιών του Υπουργείου ένα εργασιακό περιβάλλον με επαρκείς υποδομές, κατάλληλες για την εκπλήρωση της αποστολής του και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
  • Την εξάλειψη της περιττής γραφειοκρατίας στις Υπηρεσίες μας. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία της Πολιτικής Ηγεσίας με τις αρμόδιες Υπηρεσίες και τα συνδικαλιστικά μας όργανα ώστε να αντληθούν προτάσεις που θα αποκρυσταλλώνουν τις παρεμβάσεις που μπορούν να απλουστεύσουν «βαριές» διοικητικές διαδικασίες.
  • Την άμεση κωδικοποίηση της Εργατικής και Ασφαλιστικής Νομοθεσίας, αναγκαίου εργαλείου στην αποτελεσματικότητα του έργου μας.
  • Την αύξηση των ωρών υπερωριακής απασχόλησης και του ποσού αποζημίωσης ελέγχων, με αξιοποίηση του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού του Υπουργείου. .

 

Κύριε Υπουργέ

Η Επιθεώρηση Εργασίας είναι ένας παγκόσμια αποδεκτός θεσμός με στόχους, άξονες λειτουργίας και αρμοδιότητες που προσδιορίζονται τόσο από την 81 Διεθνή Σύμβαση Εργασίας (την οποία έχει κυρώσει η χώρα μας με το Ν. 3249/1955) όσο και από το Ν. 3996/2011 ΄΄Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις΄΄,  όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει σήμερα. Μερικές από τις θεμελιώδεις αρμοδιότητές της αποτελούν, ο έλεγχος και η επίβλεψη της εφαρμογής των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας και της ασφαλιστικής κάλυψης των εργαζομένων, η παροχή πληροφοριών και τεχνικών συμβουλών σε εργοδότες και εργαζόμενους για την αποτελεσματική εφαρμογή των προστατευτικών διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας, οι συμφιλιωτικές δράσεις και παρεμβάσεις για την επίλυση εργατικών διαφορών.

Στη σημερινή δύσκολη κοινωνικοοικονομική συγκυρία όπου οι εργασιακές σχέσεις έχουν πλήρως απορρυθμιστεί, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη για ένα αξιόπιστο, ισχυρό, ενδυναμωμένο, αποτελεσματικό, ευέλικτο και αποδοτικό σύστημα Επιθεώρησης Εργασίας, προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών, απαλλαγμένο από λογικές και εμμονές κομματικοκρατικού παρεμβατισμού.

Το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας επιβάλλεται να είναι αλληλένδετο, αλληλέγγυο και εναρμονισμένο με την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, διότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου χαράσσουν πολιτική για τα εργασιακά θέματα, επεξεργάζονται τα θέματα των αναγκαίων νομοθετικών ρυθμίσεων, περιλαμβανομένης της εναρμόνισης με το Ενωσιακό Δίκαιο, ενώ η Επιθεώρηση Εργασίας επιμελείται της εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας και της επιβολής κυρώσεων σε περίπτωση παράβασής της. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου και του Σ.ΕΠ.Ε. στα πλαίσια των διακριτών αρμοδιοτήτων τους λειτουργούν συμπληρωματικά για τη χάραξη και εφαρμογή της πολιτικής εργασιακών σχέσεων στη χώρα μας. Η αποτελεσματική διασύνδεση της ΚΥ και του Σ.ΕΠ.Ε. αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ορθότητα χάραξης και εφαρμογής της πολιτικής εργασιακών σχέσεων και απασχόλησης γενικότερα, η οποία πρέπει να λειτουργεί διοικητικά κατά τρόπο ευέλικτο με αποφυγή επικάλυψης αρμοδιοτήτων και γραφειοκρατικής άσκησης αυτών. Η δε σημερινή μορφή του Σ.ΕΠ.Ε., Ειδική Γραμματεία που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Εργασίας, αφενός εξασφαλίζει τη στενή συνεργασία με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, αφετέρου προσδίδει στο Σ.ΕΠ.Ε. την απαραίτητη επιχειρησιακή ευελιξία και ετοιμότητα.

Το Σ.ΕΠ.Ε σήμερα χρειάζεται πραγματική και ουσιαστική στήριξη, ανθρώπινο δυναμικό, εκσυγχρονισμό των υποδομών του, επαρκείς πιστώσεις, καλύτερο συντονισμό και μέσα αποτελεσματικής παρέμβασης. Χρειάζεται πολιτική βούληση, ορθές πολιτικές και νομοθετικές παρεμβάσεις και όχι αποφάσεις και ιδεοληπτικές εμμονές που θα αποτελέσουν την ταφόπλακά του.

 

Κύριε Υπουργέ

Η Ομοσπονδία μας και οι εργαζόμενοι του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) κινητοποιηθήκαμε όλο το προηγούμενο διάστημα και αντισταθήκαμε με όλες μας τις δυνάμεις από τον Απρίλιο 2014 ώστε να μην καταργηθούν οι κοινωνικοί πόροι του Ταμείου διότι αυτομάτως θα ερχόταν δραματική μείωση του μερίσματος.

Ζητήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση και τον τότε Υπουργό Εργασίας να βρεθεί άλλη πηγή εσόδου άμεσα, κάτι το οποίο δεν έγινε ποτέ. Η μοναδική λύση που έδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν η θέσπιση του ετήσιου συντελεστή βιωσιμότητας, που θα οδηγούσε σε πρόσθετες μειώσεις της τάξεως 35 – 40%.

Το ΜΤΠΥ είναι το Ταμείο των δημοσίων υπαλλήλων που ιδρύθηκε το 1867 με πρωτοβουλία των ίδιων, χωρίς εργοδοτική εισφορά, είναι Ειδικό ταμείο του Κράτους με αυτοτελείς διατάξεις, ανεξάρτητες από την συνταξιοδοτική νομοθεσία, και διοικητική αυτονομία.

Οι πολιτικές απαξίωσης των τελευταίων ετών για το ΜΤΠΥ (κατάργηση κοινωνικών πόρων, κούρεμα PSI, καθυστερήσεις στη νομοθέτηση σημαντικών διατάξεων επ’ ωφελεία του Ταμείου, ενίσχυση εισοδηματικής πολιτικής εις βάρος των αποθεματικών του Ταμείου, αθρόες συνταξιοδοτήσεις, μειώσεις μισθών κλπ) οδήγησαν το Ταμείο μας στη δυσμενή οικονομική κατάσταση ώστε να δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει ακόμα και στις βραχυχρόνιες  υποχρεώσεις του.

  • ΖΗΤΑΜΕ την επαναφορά των κοινωνικών πόρων του Ταμείου ΑΜΕΣΑ ή κρατική χρηματοδότηση για να ξεπεραστεί η δύσκολη κατάσταση μέχρι να νομοθετηθούν νέες πηγές εσόδων για το ΜΤΠΥ.
  • ΖΗΤΑΜΕ να σταματήσει ΑΜΕΣΑ η περαιτέρω συρρίκνωση της περιουσίας του ΜΤΠΥ.

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να προβείτε σ’ όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να προστατεύσετε την περιουσία του Ταμείου μας και να θωρακίσετε τη βιωσιμότητά του.

 

Κύριε Υπουργέ

Η καλπάζουσα ανεργία δεν επιτρέπει πειραματισμούς σε βάρος των πολιτών, ούτε διακοσμητικές υπηρεσίες, απαξιώνοντας την πολυετή εμπειρία και τεχνογνωσία των εργαζομένων στις Ειδικές Υπηρεσίες του Υπουργείου μας.

Οι πολιτικές ανάσχεσης της ανεργίας θα πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα υψίστης σημασίας και το Υπουργείο μας είναι ο αναγκαίος θεσμός και βασικός πυλώνας κάθε αναπτυξιακής και κοινωνικής πολιτικής με την οποία επιχειρείται η διέξοδος από την κρίση.

Το Υπουργείο μας από την έναρξη υλοποίησης των Διαρθρωτικών Ταμείων είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις δράσεις του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου. Από το 1981, που εντάχθηκε η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, από την πρώτη προγραμματική περίοδο (Α΄Κ.Π.Σ.) μέχρι και το ΕΣΠΑ, το υπουργείο Εργασίας έχει καθοριστική συμβολή και συμμετοχή στη διαμόρφωση και την άσκηση πολιτικών με κεντρικό στόχο την επανένταξη ανέργων στην αγορά εργασίας, την καταπολέμηση της ανεργίας και την προώθηση της απασχόλησης καθώς και τη διατήρηση των εργαζομένων σε θέσεις εργασίας μέσω προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και συμβουλευτικής, ολοκληρωμένων δράσεων κοινωνικής ένταξης, προγραμμάτων δημιουργίας μικρών επιχειρήσεων.

Το Υπουργείο Εργασίας παραδοσιακά ασκεί πολιτική μέσω των Διευθύνσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας, του ΣΕΠΕ, του ΟΑΕΔ και των Υπηρεσιών ΕΚΤ. Σήμερα με το νέο νόμο ΕΣΠΑ το Υπουργείο Εργασίας εμφανίζεται καθόλα αποδυναμωμένο,  καθόσον έχει απολέσει βασικούς πυλώνες άσκησης πολιτικών απασχόλησης, επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στο πλαίσιο της υλοποίησης του νέου επιχειρησιακού προγράμματος, που μέχρι σήμερα διέθετε, δηλαδή την αρμοδιότητα συντονισμού και διαπραγμάτευσης δράσεων του  Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, την αρμοδιότητα αυτοτελούς διαμόρφωσης, διαχείρισης και υλοποίησης ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης και ολοκληρωμένων δράσεων καταπολέμησης της ανεργίας καθώς και την αρμοδιότητα αυτοτελούς αξιοποίησης νέων εργαλείων δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.

ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΤΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΒΕΙΤΕ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΩΣΤΕ:

  • Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων να υπάγονται διοικητικά στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
  • Να έχει το Υπουργείο μας ως καθ’ ύλην αρμόδιο που διαθέτει την τεχνογνωσία και την πείρα τόσων ετών, τη διαχείριση των προγραμμάτων ανεργίας και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ). Η συγχώνευση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΕΠΑΝΑΔ με την αντίστοιχη του Υπουργείου Παιδείας και η υπαγωγή της στο Υπουργείο Οικονομίας, καθιστά ήδη δυσχερή τον συντονισμό κατά την κατάρτιση, υλοποίηση και χρηματοδότηση των δράσεων, με αποτέλεσμα να παρατηρείται χρονική υστέρηση και κίνδυνος απώλειας πολύτιμων, ειδικά κατά την τρέχουσα συγκυρία, χρηματοδοτικών πόρων.  Η επαναφορά της ΕΥΔ ΕΠΑΝΑΔ στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και  Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλιστεί η επιτυχία  της πολιτικής για την απασχόληση.
  • Επιπλέον, πρέπει να ληφθεί άμεσα μέριμνα ώστε να απλοποιηθεί το καθεστώς πληρωμών των δαπανών του ΠΔΕ.

 

Κύριε Υπουργέ

            Στις Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές των Υποκαταστημάτων του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και των Περιφερειακών Διευθύνσεων του Ο.Α.Ε.Ε. των νομών της χώρας, διορίζονται ως Πρόεδροι (μεταξύ άλλων) και ως μέλη, υπάλληλοι του Υπουργείου Εργασίας καθ’ υπόδειξη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

            Με τις διατάξεις του Κεφ ΙΑ παρ. 1 του άρθρου 138 του Ν. 4052/2012, όπως συμπληρώθηκε, τροποποιήθηκε και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 27 παρ. 2 του Ν. 4075/2012,  οι διοριζόμενοι ως Πρόεδροι υπάλληλοι του Υπουργείου Εργασίας, θα πρέπει να είναι ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ κατηγορίας, Α΄ ή Β΄ ή Γ΄ βαθμού.

            Έπειτα από την αθρόα συνταξιοδότηση υπαλλήλων του Υπουργείου μας, συνάδελφοί μας, Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων στους υπολοίπους νομούς της χώρας πλην Αττικής, αποκλείονται να μετέχουν στις εν λόγω επιτροπές ως Πρόεδροι, καθόσον έπειτα από την κατάταξη που είχε γίνει με το άρθρο 28 του Ν. 4024/2011 στους νέους βαθμούς, κατετάγησαν στο Δ΄ βαθμό και μέχρι σήμερα εξακολουθούν να παραμένουν στον ίδιο βαθμό εξαιτίας του ΄΄παγώματος΄΄ των ωριμάνσεων και προαγωγών στο Δημόσιο. 

            Αρκετοί εξ’ αυτών ασκούν και καθήκοντα Προϊσταμένου των Υπηρεσιών μας, αλλά και όλοι σχεδόν, εάν ΄΄ξεπάγωναν΄΄ οι προαγωγές και εφαρμόζονταν το νέο βαθμολόγιο, με βάση τα χρόνια υπηρεσίας που απαιτούνται σε κάθε βαθμό, θα κατείχαν τουλάχιστον τον Γ΄ βαθμό.

            Η συμμετοχή των Επιθεωρητών Εργασίας στις Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές των νομών κρίνεται επιβεβλημένη, κυρίως για λόγους ουσίας αφού σ’ αυτές κρίνονται κατά βάση θέματα που άπτονται της απολύτου αρμοδιότητάς τους (αδήλωτη εργασία, ζητήματα απασχόλησης, χρονικών ορίων και εξάρτησης στη σχέση εργασίας, αμοιβής και εφαρμογής Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας κ.α.) και επομένως η συμβολή τους είναι καθοριστική.

            ΖΗΤΑΜΕ λοιπόν άμεσα να προωθηθεί σχετική διάταξη ώστε στις Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές των υπολοίπων νομών της χώρας, να διορίζονται (μεταξύ άλλων) ως Πρόεδροι Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ κατηγορίας, Α΄ ή Β΄ ή Γ΄ ή Δ΄ βαθμού του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

            Κύριε Υπουργέ

            Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου δεσμεύονται τα ταμειακά διαθέσιμα των Δημοσίων Οργανισμών των Δήμων και Περιφερειών και επιβάλλεται η μεταφορά τους  στην Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των δανειστών και να εξυπηρετηθεί το κρατικό χρέος.  Αν και για την ώρα εξαιρούνται Ασφαλιστικά Ταμεία και ΝΠΙΔ (καθώς θα μπορούν να μεταφέρουν τα αποθεματικά τους, μόνο εάν οι Διοικήσεις τους το επιθυμούν), ωστόσο δεν εφησυχάζουμε και σας καλούμε να εγγυηθείτε τα ταμειακά διαθέσιμα των Ασφαλιστικών Ταμείων και να μην τολμήσετε να λάβετε πολιτική απόφαση μεταφοράς και δέσμευσής  τους. Τα χρήματα των Ασφαλιστικών Ταμείων, είτε πρόκειται για τα διαθέσιμά τους είτε για τα αποθεματικά τους είτε για οποιαδήποτε άλλα ποσά είναι ΄΄ιερά΄΄, καθώς προέρχονται από τις εισφορές των εργαζομένων και προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη των συνταξιοδοτικών αναγκών.

           

Κύριε Υπουργέ

Αναμένοντας τις αναγκαίες αποτελεσματικές παρεμβάσεις σας επί των ανωτέρω, παρακαλούμε όπως τα εξετάσετε με ιδιαίτερη προσοχή και να λάβετε άμεσα τις ορθές αποφάσεις που να απαντούν στα ανωτέρω  προβλήματα και αιτήματα του διεκδικητικού μας πλαισίου με πολιτική και κοινωνική υπευθυνότητα.

Παρακολουθώντας από κοντά τα ζητήματα του Υπουργείου μας, σας καλούμε σε πραγματικό και ουσιαστικό διάλογο και να προγραμματίσετε άμεσα συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας, την οποία κρίνουμε απολύτως αναγκαία και επιβεβλημένη.  

 

                                             

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

 

 

 

 

ΗΛΙΑΣ ΚΙΟΥΛΟΣ

 

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΙΧΟΣ